La CUP EL PLA treballa per uns pressupostos socials

La CUP EL PLA, com hem fet en els darrers 4 anys, seguirem lluitant per un pressupost municipal destinat a les persones. Un pressupost en el què l’augment de la despesa social sigui real i les ordenances fiscals esdevinguin progressives per tal de fer una efectiva redistribució de la renda.

Els pressupostos municipals no són únicament un instrument tècnic, com sovint s'explica des de la institució, sinó que són un instrument amb una clara intencionalitat i incidència política. Així, doncs, partint de la idea què un pressupost és un fet polític hem de vetllar perquè aquest incorpori els principals valors que ens defineixen: la justícia social, el repartiment de la riquesa i el treball, la municipalització de béns i serveis, l’educació, i temes transversals com la transparència o la sostenibilitat.

Un dels nostres objectius és redistribuir les dotacions pressupostàries prioritzant les de matèria de serveis socials per poder fer realitat les nostres propostes en aquest àmbit. També, volem desplegar una política d’hisenda municipal basada en la justícia distributiva en totes aquelles taxes i preus públics on sigui possible fer-ho per capacitat administrativa i viabilitat política del nostre municipi.